ניסוי יוצא דופן של נאס"א – "תאומים בחלל"

    נתן גולד 2 Comment on ניסוי יוצא דופן של נאס"א – "תאומים בחלל"
    21:56
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on אזהרה למשקיעים בבסדנו: רשות ניירות ערך בהודעה חריגה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוכנות החלל האמריקנית תיעזר בתאומים זהים בתקווה להבין טוב יותר את ההשפעה של שהות בחלל על גוף האדם. האסטרונאוט סקוט קלי צפוי לבלות במשך שנה על סיפון תחנת החלל הבינלאומית (זמן שיא עבור נאס"א), בעוד שאחיו מארק קלי, אסטרונאוט בעברו, יישאר על פני כדור הארץ ויעבור ביקורות רפואיות – במקביל לאחיו.

    בנאס"א מסבירים את חשיבות המחקר הניסיוני: "זה מאוד יעזור לנו ללמוד על ההשפעות השליליות של שהות בחלל על הפיזיולוגיה האנושית. אנו מקווים שבעקבות הניסוי נבין איך למתן את ההשפעות האלה". ד"ר ג'ון צ'ארלס, ראש אגף המחקר של נאס"א, אמר כי צוות החוקרים יבצע השוואה במהלך התקופה בין שני האחים, כדי לראות איך החלל משפיע על גוף האדם לאורך תקופת זמן ממושכת. ובכל תהיה אינדיקציה מדויקת יותר לגבי ההשפעה של השהייה בחלל על האסטרונאטים.

    במהלך שהותו בחלל, יבצע סקוט מספר ניסויים ובדיקות רפואיות. המדענים של נאס"א מקווים שהניסוי יעזור להתכונן לפרקי זמן ארוכים בחלל – כמו למשל הטיסה הארוכה שמתוכננת לקחת אסטרונאוטים למאדים. המדענים צופים שלפחות בהבדל אחד יחושו בין שני האחים לאחר המשימה – הפרשי הגובה ביניהם, בשל המחסור בכוח הכבידה אצל סקוט. שימנע ממנו הצטמקות בגובה, כמו אצל אחיו, "אני מקווה שזה יימשך מספיק זמן כדי שכשאחזור לארה"ב אוכל להסתכל עליו מלמעלה", התבדח האח האסטרונאוט.

    בנאס"א אומרים שהקוסמונאוט הרוסי מיכאיל קורניאקו יצטרף לסקוט בתחנת החלל, ויישאר שם גם הוא למשך שנה כדי לסייע במחקר.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יפה מאד רק לא הבנתי מה זה יותר טוב ממה שהיה עד עכשיו